utorok 2. decembra 2014

Lekcie z tehotenstva: Láska a dôvera



















Počatie bábätka=Počatie života=Počatie lásky. Začalo sa mi zväčšovať nielen bruško ale aj srdce.
Bábätko sa mení z malej fazuľky na človeka. Každý deň. Bez toho, aby som k tomu mohla nejak priamo prispieť. Proste len tak. Boží zázrak v priamo prenose.

Mám rada naše bábo už odkedy som uvidela dve čiarky na tehotenskom teste. Aj keď ho nevidím. Ale pociťujem aj strach z toho, že by som ho mohla stratiť. Pretože ho nevidím. Je to také zvláštne. Verím, že to v určitej forme poznajú aj ostatné matky.

Počas tehotenstva som mala dosť času rozmýšľať. Uvedomila som si, že sa u mňa láska so strachom začala výrazne spájať v jednom bode môjho života. Keď som mala 20 rokov, zo dňa na deň mi zomrela mamina. Bez rozlúčky. Bolelo to. Ale najhorší na tom bol ten paralyzujúci strach. Strach z budúcnosti. Zo sklamania. A teda aj strach očakávať dobré veci. Milovať naplno. Pripútať sa k niekomu. A prišlo bábätko a pripútalo sa ku mne. Také malé a taká sila...

Väčšie puto ako medzi matkou a dieťaťom snáď ani neexistuje. Začína už počas tehotenstva a neskončí nikdy. Takže som si uvedomila, že je jedno či bude mať naše dieťa 5 mesiacov v brušku alebo 20 rokov po narodení. Vždy bude hroziť, že ho stratím a vždy bude nejaký "dôvod" báť sa o ňho. Nemôžem ho ochrániť pred všetkým a mať ho stále pri sebe, "pod kontrolou". Pochopila som, kde končí moja úloha a začína úloha Boha.

On nás všetkých stvoril, má s nami svoj plán a rozhoduje o našej budúcnosti. Žiadny človek nemá takúto moc. Preto nielen tie príjemné, ale aj ťažké veci v živote majú svoj zmysel. Náhody proste neexistujú. Aj naše bábätko má na tomto svete svoju úlohu, ešte ani nevykuklo na svet. To akú, vie len Boh. A ja to chcem rešpektovať a nechať Jemu kontrolu nad všetkým. Dôverovať mu. Iná možnosť vlastne ani neexistuje. Už len báť sa. A to už nechcem.

Len Boh má recept na lásku, ktorá neskľučuje.

Ak vás tento článok zaujal, pozývame vás na náš Facebook page, aby ste mali priebežný prehľad o ďalších článkoch, ktoré pravidelne pridávame na blog a tiež iných zaujímavostiach, ktoré na blogu nie sú :) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára